26 Şubat 2008 Salı

bana gemi verin...

Adamın biri bir gun kralın kapısını calmıs ve demis ki bana bir tekne ver. Kral saskın demiski ne yapacaksın tekneyi. Adamın cevabı kesfedilmemis adayı kesfedicem olmus. Kral dahada saskın butun adalar kesfedildi kesfedilmemis ada kalmadı demis. Adam cevapta yine gecikmemis. Henuz kesfedilmemisse bu adadan haberin olmaması normaldir. Ben kesfedilmemis adayı kesfedicem..

Bana kendini anlat, hayatını anlat desem ne anlatırdın. Pişmanlıklarını mı, hatalarınımı, yoksa harika giden hayatınımı. Eski sevgililerinimi eski asklarınımı. Peki askın nerede. Biliyormusun. Yanında koynundamı yoksa koynundaki gercek askının yerinemi koymaya calıstıgınmı. Peki ya en buyuk gunahın. Hayatım dedigin sey, yaptıklarınmı, yapmayı istediklerinmi yoksa yapamadıklarınmı. Peki en büyük acın ne. Onu en buyuk acın yapan yada en buyuk gunahın ölçütün ne. Kendini neyle sınırlandırıyorsun, sınırın ne. En büyük sorun ne. Ve bu en buyuk sorunun cevabı nerde. Sınırların seninlemi sınırlı yoksa sende kralına gidip bir tekne istedinmi kendi icinden cıkabilmek icin. Sınırlarını gormek icin. Yoksa yasadıgın hayatın en iyi oldugunu dusunup kendi limanındamı kaldın. Yada daha kotusu yasadıklarını begenmedigin halde bir tekne aramaya bile cıkmadınmı. Yukarıda yazıya basldıgım kitapın bir yerinde derki “ adayı gormek icin adayı terk etmek gerek, kendinden kurtulamadıgın surece kendini goremezsin.” Ama zaten sen bunu biliyorsun. Kitap devam eder. Adam kralla konusmaktan hic yılmaz.

Ben bu toprakların kralıyım ve bu kraliyetteki bütün tekneler benim malımdır,

Daha çok sen o teknelerin malısın,

Ne demek istiyorsun, diye sormuş kafası iyice karışan kral,

Dediğim o ki onlar olmadan sen bir hiçsin, fakat onlar sen olmadan da yelkenlerini açabilirler.

O cok sevdigin isin yasantın sevgilin hayatın seninmi. Yoksa sen onlar oldugu icinmi varsın. Peki sen haritandaki adalarlamı devam edeceksin hayatına yoksa bir kez olsun derin bir nefes alıp kendi kesfedilmemis adanı aramaya cesaret edecekmisin. Ufff aklım cok karısık...

Hiç yorum yok: